Jul 16, 2008

caveman

istilah ini merujuk kepada orang yang jakun terhadap teknologi seperti aku.

sekarang orang dah tak pakai handphone flip berkamera setakat 1 megapixel dan memory card 54kb yang dahulu amat cemerlang di zamanya. market basket nowdays dilimpahi berjuta mobile phone yang disertakan beribu function yang rata-rata menggunakan format touch screen.

so jadi la terkial bila menyelongkar hand phone rakan. nak cari bluetooth pon tak jumpa.
~ caveman!!

pernah dengar discman tak? kepada pengguna mp3 yang sekarang ni boleh didapati dengan harga tak kurang rm50, discman ialah audio player yang memerlukan cakera padat sebagai storage devices.

pernah aku naik train sambil dengar discman yang aku letak dalam beg. habis satu cakera, secara manualnya kenalah tukar cakera lain.

aku keluarkan discman. rasa semacam....

aku dapat rasa mata2 kat dalam train sedang perhatikan aku sambil terpampang jelas dari raut wajah mereka..


"silap zaman ke budak neh?"

5 comments:

Sabrina said...

hehe. kelakar entry ni.

but it's ok.

pedulik kan semua orang yg memandang. =P

Haidar said...

haha..

yala..

benci teknologi!!

tHe anIMateD bIJaN said...

pkai discman pun teknologi gak walaupun kalo zaman kuno.. haha.. depa kot salah zaman..caveman!!

Haidar said...

btol@!!!

hampeh!!

naja said...

hahah caveman! kita sama :)