Jan 26, 2009

Bukan Salah Rihanna

Aku letih sangat ari ni. Sejak Jumaat aku dah tunggang terbalik. Tak mandi 2 hari, ulang alik kesana kemari mengalahkan Bas Rapid.

Sabtu :
Puduraya (ambik Sham) - Jln Klang Lama (rumah lama) - Puduraya (anta Ateh) - Jln Klang Lama - Damansara (IKEA) - Jalan Klang Lama - Hartamas (jumpa AL) - Seputeh (rumah baru) - Jalan Klang Lama.

Ahad :
Seputeh - Subang (MYDIN) - Jalan Klang Lama - Seputeh - Jalan Klang Lama - Bandar Sunway (jumpa AL) - JalanKlang Lama.

Isnin :
Seputeh - KL Central (salah jalan) - Seputeh - Kota Damansara (ambik wireman) - Seputeh - Kota Damansara (hantaq wireman) - Jalan Klang Lama - Puduraya (kerja).

Lupa nak habaq, aku baru pindah rumah tu yang kalut sikit. Macam2 tak cukup, serba serbi masalah.

Penat.

Lari tajuk.

Dalam penat2 tu aku ada terbaca satu artikel dalam The Star tentang Konsert Rihanna (tak tau bila) yang kononnya mengikut dakwaan pihak yang aku tak nak sebutkan disini, tak sesuai diadakan di Malaysia.

Juga pihak ini meminta kerajaan untuk membatalkan pengajuran konsert sebab takut anak-anak Malaysia khususnya yang beragama Islam, terpengaruh dengan budaya barat.

Cliche kan? Atau old sentiment kot? Ntah la.

I'm a proud Muslim. Not that i am a big fan of Rihanna nor planning to attend her concert but i kind of find the statement not 100% true.

Buat apa nak risaukan Rihanna? Aku rasa yang datang tengok konsert nanti lagi seksi maut dari Rihanna, meliuk lentok kat depan stage, lalok tak hengat dunia pon ada.

Konsert Pussycat Dolls (PD) last time, diorang lak yang pakai lagi sopan daripada crowd. Masa tu heboh, kalau PD nak adakan jugak konsert kat sini, harus berpakaian sopan sesuai dengan budaya melayu.

Yang sopannya PD aja.
Yang crowdnya?
Boleh berdarah hidung aku lepak kat tengah2 tuh.

Gwen pon pakai kemeja abang dia kot masa datang sini.

Memang betul, benda seperti itu boleh melalaikan. Memang aku tak nafikan. Tapi pendekatan tu aku rasa kurang betul dan terlalu ekstrimis. Remaja tak boleh dipaksa macam lembu.

Ibarat tarik rambut dalam tepung, rambut tak putus, tepung tak berselerak.

Kalau sekat konsert terbabit pon, Malam Merdeka masih lagi kelihatan anak2 ini berkemban sepanjang jalan, bergaya model Victoria Secret waktu malam New Year. Sama saja.

Tu bukan budaya Malaysia kan?
Ke dah jadi budaya Malaysia sekarang?

7 comments:

Sabrina said...

entah entah PD and Gwen pun heran...

"eh?? apesal crowd boleh pakai seksi2? asal aku tak boleh??? tak aci!!!"

hahahhahaha.

tHe anIMateD bIJaN said...

budaya kot.. ka express budaya..

haih~


kerajaan.. tau ckp ja pumpang tp x amik pot salah dari akar umbi..

biasala...

ShE-iS-Me said...

Jadi ke konsert die tu??

Haidar said...

Bubbly
heh, diorg gelak dlm hati

Bijan
ntah la..nk cakap lebih, kita x pandai..hahaha

She
No idea..

Eamy said...

ahhh..aku baru jek post 1 entri bebel2
then come across urs, n read bout dis
*kawen dulu! hahahaha

Alyn Tahir said...

haha... jumpe al! laalala~

Haidar said...

eamy
ahh..lame x main benda alah tu haha

Al
:p